Rak Buku Bacaan Harian ku

Fazi's read book montage

Martha Stewart's Cookies: The Very Best Treats to Bake and to Share
Hello, Cupcake
Cake Pops: Tips, Tricks, and Recipes for More Than 40 Irresistible Mini Treats
Martha Stewart's Cupcakes: 175 Inspired Ideas for Everyone's Favorite Treat
What's New, Cupcake? Ingeniously Simple Designs for Every Occasion
BakeWise: The Hows and Whys of Successful Baking with Over 200 Magnificent Recipes
The Face Food Bento Book
Hello, Cupcake! What's New?
100 Sunnah Rasulullah SAW Yang Dilupakan
Imam Syafie Pejuang Kebenaran
Misteri Firaun: Musuh Para Nabi
Laksamana Cheng Ho: Pemimpin Armada Lautan Barat
Sejarah 25 Rasul
Solat Sunat - Kaitannya dengan Keperluan Masa Kini
Siri Kisah Teladan Para Sufi Siri 1 - Hasan Al-Basri
Cara Makan Rasulullah (SAW): Makanan Sihat Dan Berkualiti
Aura Personaliti Warna
Allah Tidak Pernah Jauh
Soal Jawab Remeh-Temeh Tentang Solat Tapi Anda Malu Bertanya
Soal Jawab Remeh-Temeh Tentang Solat 2 Tapi Anda Malu Bertanya


Fazi Fuad's favorite books »

AHLI PERPUSTAKAAN


Wahai orang-orang yang beriman!, Peliharalah oleh kamu dan ahli keluarga kamu dari (dicampakkan) Ke dalam api neraka, yang bahan bakarnya terdiri dari batu-batu dan manusia.
(Surah At-Tahrim: Ayat 6)

Sabtu, 2 Januari 2010

SENANGNYA KITA TERTIPU DENGAN SYAITAN


Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh, alhamdulillah Fazi masih lagi bernafas untuk terus menjalankan tugas sebagai hamba-Nya pada tahun 2010. Selamat Tahun Baru 2010. Entry kali ini amat menarik dan mengejutkan. Selama ini, Fazi kira apa Fazi lihat adalah benar. Rupanya sudah terjawab apabila Fazi menerima emel dari Malaysia Ria. Fazi telah copy & paste supaya kita boleh berkongsi kebenarannya.






"Bertakwalah kepada ALLAH di mana kau berada & sambunglah perbuatan jahat itu dgn kebaikan supaya terhapus (kejahatannya) , & bergaullah sesama manusia dgn budi yg baik (akhlak yg baik)."
[ Riwayat At-Tirmidzi ]



Korang mesti pernah tengok gambar Jin Gua Hira' kan??


kalau korang nak tau, gambar tu sebenarnya TIPU, HOAX, FRAUD,FAKE!! !!!!!!!!! !
Ni gambar sebenar!! Gambar tu bukan gambar Jin pun!! Dan bukan diambil di Gua Hira' pun!!!

Terima kasih kepada journalist Turki ALI MURAT GUVEN.


Dearbrother, I am a Muslim-Turkish journalist from Istanbul. I am mailingyou the true story of famous "faked" jinn picture on the net. I catchedthis famous cave monster from his leg in a show cave nearBristol- England! It is NOT the satan, or jinn, or another bizzarething. It is only a silly sculpture made by hard-plastic for onlytouristic attraction and fun. The Muslim world believes this silly jokefor years. I was researching the backside of this internet myth for oneyear and I arrived the truth last December.
-ALI MURAT GUVEN-



Kita tertipu sudah lama dengan gambar kononnya Jin Gua Hira'!!
Zaman sekarang ini, gambar pelik boleh kita anggap di'photoshop' kan.... dankita anggap gambar pelik yang diambil dahulu semuanya tulen kerana teknik photoshop masih tidak wujud dan susah mahu menipu dengan gambar,namun kita tersilap...penipuan tetap berlaku..

Gua Hira,tempat suci di mana Nabi Muhammad saw mendapat wahyu pertama..

Tempat Nabi-Nabi adalah tempat mulia/suci dan terjaga dari sekelian keburukan dunia, apatah lagi tidak logik setan boleh berpossing relax kat guatuh. Satu lagi gambar setan tu langsung tak masuk akal.

Gambar tu dibuat bertujuan menghina Nabi Besar SAW.
Kononreflek di sebalik gambar tu ialah N.Muhammad bertapa dengan setan(nauzubillah) dan yang menyampaikan ayat Al-Quran itu adalah dari tipudaya setan di dalam gua. Kekadang gambar di internet dianggap sebagai lucu adalah merbahaya kepada akidah. Kita dipesong secara homur tanpa mengetahui motif disebaliknya




Setelah di baca dan diteliti, mudahnya kita di tipu... dan tertipu. Semoga kita mendapat pelindungan dari Allah SWT dari tipu daya syaitan. Berhati-hati, selidik dahulu sebelum mempercayai apa yang lihat. Apa yang kita lihat tidak semestinya betul. Gunakan akal fikiran yang Allah SWT berikan supaya kita tidak di terwatakan oleh mereka yang suka melihat umat Islam terpedaya dengan permainan mereka dan semestinya mereka tergolong daripada syaitan. Sekian dari Fazi untuk dikongsikan bersama saudara-saudari semua.

Wallahualam bi shawab

bacaan harianku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

FAZI FUZZY CAKES